عکسهای جالب ایرانی و خارجی

عکس و خبر جالب

ما ادعا می کنیم که محصولات خود را ارزانتر می فروشیم

مجموعه های مستند

مستند سراب(مستندی از دختران فراری )

چراغ خاموش: فریب و آزار دختران

شوک: شیطان پرستی

دست پنهان: قمه زنی

مستند خانواده پهلوی (داستان انقلاب)

داوطلب مرگ

انفجار شیراز

حجاب

رویای گرگها

نامزد نهم

سفر به ماورا

شوالیه هخامنشی

از برره تا لوس آنجلس

مستند رویای سبز

مستند گرداب

مستند چهارشنبه سوری

خدمت سربازی

شرکتهای هرمی

مستند شهادت آب

مستند کراک

ایدز و روشهای مقابله با آن

مستند راز بیان راز موفقیت در جهان

ویران کننده خاموش - اکس پارتی با قرص اکس

هجوم خاموش: تهاجم فرهنگی در جشنواره

فقر و فحشا - مستندی از خود فروشی دختران

شعبده شیطان

آسیب شناسی عزاداری در ایران

ابتذال در سینمای ایران

ازدواج و خانواده موفق

کدام استقلال - کدام پرسپولیس

محصولات لاغری

جلوگیری از بیماریهای قلب و عروق و چاقی

فروش فوق العاده ی کمربند های لاغری

چای لاغری دکتر سینا

ماساژور دلفینی

مینی ماساژور

ساعتهای اسپرت

ساعت لمسی - تاچ

ساعت صفحه متحرک زنگدار

ساعت ترمیناتور

ساعت انگشتری نگین دار

ساعت بارکدی 1

ساعت بارکدی 2

ساعت خطی

ساعت سینگولار

ساعت مولکولی - سلولی - میکروبی

ساعت عددی

ساعت کلوین

ساعت نامرئی

ساعت گاما چرخشی

ساعت قوسی

ساعت ماتریکس

ساعت تمپلار

ساعت رادیو دار شاتل

ساعت دیجیتال ال ای دی مدل استورم

ساعت مچی اسپرت مدل آیرون سامورایی

ساعت سامورایی رفلکس

ساعت ال ای دی آدیداس

ساعت گوکسی Gucci Watch

ساعت پروژکتوری محبوب ترین شخصیت کارتونی بن 10

روانشناسی و رمز و راز موفقیت

مستند راز بیان راز موفقیت در جهان

تکنیکهای موفقیت دکتر فرهنگ

ازدواج و خانواده موفق

فردی که در برابر حرام خواری اطرافیانش ساکت بوده نمی تواند مقابل زورگویان بیاستد/ عمده کسانی که از انقلاب منحرف شدند آنهایی بودند که دست به بیت المال زده بودند

 گروه سیاسی: دکتر محمد سلیمانی وزیر اسبق ارتباطات و از چهره های خوشنامی است که در حال حاضر نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی است.

وی در گفتگویی با رجانیوز، به ویژگی های نامزد اصلح در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو پرداخته است که بخشهایی از آن را برهان نیز منتشر کرده است.

سلیمانی معتقد است علاوه بر گفتمان محوری و بر برنامه بودن، جوانی و کارآمدی رییس جمهور آینده نیز باید مدنظر باشد و در شرایط فعلی تعدادی از افرادی که اعلام کاندیداتوری کرده اند حائز این شرایط نیستند.

متن کامل این گفتگوی خواندنی را از نظر می گذرانید:

مقام معظم رهبری در دیدار 19 دی با مردم قم فرمودند "اداره‌ی مملکت، کار اجرایی کوچکی نیست، بلکه کار سنگینی است که بردوش مجریان سطح بالا قرار می‌گیرد. بنابراین کسانی به میدان نامزدی بیایند که این توانایی را در خوداحساس می‌کنندو کاراجرایی را بلدند." با توجه به حجم بالای اعلام کاندیداتوری اصولگریان  این بیان رهبر انقلاب می تواند ناظر به چه موضوعی باشد؟

  
 مقام معظم رهبری یک نکته اساسی را مطرح می کنند و آن سنگینی کار بر دوش رئیس جمهور است و لازمه آن را توانائی فرد و بلد بودن کار اجرائی ذکر می کنند.
 
لذا هشداری است به افرادی که در اداره یک سازمان و مجموعه ناتوان بوده اند و همچنین افرادی که توان تحمل کار سنگین را ندارند. الان بعضی افراد مدعی کاندیداتوری را رصد کنید می بینید اینها دیگر باید بازنشسته شوند و به استراحت نسبتاً مطلق بپردازند.
 
بعضی از این افراد با سن بالا توان اجرائی 20 ساعت کار یا حتی 12 ساعت کار در شبانه روز را ندارند. رئیس جمهور باید جوان، پرکار، پرتلاش، پرتحرک، با نشاط، سر زنده، سر حال، و دارای تجربه باشد. خصوصاً رئیس جمهوری که می خواهد بعد از احمدی نژاد پرکار بیاید. فکر کنم با این فرمایش دوستانی که به مرز بازنشستگی رسیده اند یا از مرز عبور کرده اند، باید به اتاق های فکر بروند و آنجا خدمت کنند. مردم هم رئیس جمهور جوان و با نشاط می خواهند.
 
ذائقه مردم جوان پسندی است. از طرف دیگر بیان رهبری عزیز ناظر به افراد کم تجربه است که آنها هم وقت خود و مردم را تلف نکنند. خصوصاً کسانی که در عمل نشان داده اند ظرفیت کار و مدیریت را ندارند و با اندک ناملایماتی به هم می ریزند. البته باید توجه کرد که مقام معظم رهبری برای صلاحیت فردی رئیس جمهور معیارهای زیادی مطرح کرده اند که باید در جای خود به آنها توجه ویژه گردد. 
 
با توجه به مشکلات فعلی و راه حل هایی کلانی که توسط رهبر انقلاب مطرح شده ، چه پارامترهایی باعث میشود بتوان نامزدی را دارای سطح عالی اجرایی دانست؟ ضمن اینکه با توجه به اختلافات در جبهه اصولگرایی، می توان به استفاده از ظرفیت تمام ظرفیت های اصولگرایی در جایگاه خود در تیم آینده دولت پیروز امید داشت؟
 
هم چنین تعیین نامزدهای قطعی و احتمالی توسط جریان های اصولگرا  قبل از مطرح شدن سایر شاخصه ها توسط رهبر معظم انقلاب ، چه هزینه هایی را می تواند برای جامعه اسلامی و اصولگرایان ایجاد کند؟ 
 
در اقتصاد مقاومتی و در شرایط تحریم نقش رئیس جمهور بسیار محوری و کلیدی است. فردی که در عمل نشان داده است در مقام حرام خواری اطرافیان، یا بستگان، یا وابستگان یا حتی دیگران خنثی بوده است و یا با عمل خود آن را ترویج داده است، نمی تواند در مقابل شرایط سخت مقاومتی دوام بیاورد و ممکن است دست ها را بالا ببرد و تسلیم زورگویان شود.

کسی که در بزنگاه های تاریخ انقلاب اسلامی نظیر فتنه سال 1388 ساکت بوده یا باید با ذره بین دنبال کلمه ای یا جمله ای خفیف از او در محکومیت فتنه گران گشت تا شاید پیدا شود یا نشود، کسی که در یک همچون موقعیت هائی دکان دو نبش یا چند نبش باز کرده و یا کسی که حتی با فریاد " این عمار" رهبری به خود نیامد، نمی تواند معیارهای اقتصاد مقاومتی را رعایت کند، اهل پایداری نیست، او فقط بلد است لابی کند و امتیاز بدهد.

کسی که در انتخابات پیش رو، در و دیوار را از شمال تا جنوب و از غرب تا شرق شهرها از عکس و پوستر خود کاغذ دیواری کند، نمی تواند مدعی ایجاد نظام اقتصاد مقاومتی باشد. این فرد فقط بلد است خرج کند و لاغیر، آن هم از کیسه خلیفه! خیر و برکتی برای مردم نخواهد داشت. 
 
در پاسخ به بخش دیگری از سوال باید عرض کنم که اگر "منشور اصولگرائی" محور وحدت باشد، بسیاری اختلافات از میان می رود ولی متأسفانه افراد محور شده اند. افراد هم تفاوت های چشم گیر دارند. باید معیارها و شاخص ها معین گردد و بر آنها تفاهم شود و بعد اشخاص با آن معیارها و شاخص ها محک بخورند. ولی بعضی دوستان می خواهند فرد معین گردد و بعد شاخص ها و معیارها را مطابق آن شخص چیده مان کنند.
 
بعضی دنبال بازسازی و بازیابی حلقه های مدیریتی از هم گسسته دولت های سازندگی و اصلاحات هستند تا با هم شریک شوند. 
 
یکی از مشکلات فعلی همین نکته است که عده ای عطش آمدن در صحنه را، به هر قیمتی دارند و پدیده نسبتاً جدیدی است. از این که تشکلها افراد را معرفی کنند حرفی نیست، ولی اینکه خود فرد خودش را به آب و آتش بزند و اعلام کاندیداتوری کند و دنبال لابی کردن بیفتد مذموم است. چنین فردی خود را مدیون هر کس و ناکسی خواهد کرد.
 
خداوند رحمت کند حضرت آیت الله خوشوقت را که به این مسأله بسیار حساس بود و تأکید داشت باید رفت دنبال افراد توانمند اصلحی که خودشان شخصاً دنبال گرفتن پست نیستند. انسان متعجب و حیرت زده می ماند که چرا بعضی افراد اینقدر عطش قدرت دارند؟ این موضوع ربطی به اصولگرا و غیر اصولگرا ندارد. شما در رسانه ها این افراد را از جریانات مختلف می توانید رصد کنید که زیر سرشان بلند و کله شان داغ شده و می خواهند به هر قیمتی به قدرت برسند و یا در دولت بعدی سهمی در حد وزیر یا معاون بگیرند. 
 
 
به نظر می رسد مسلط شدن برنامه محوری و تیم محوری در چارچوب اصول و ارزش ها، می تواند فیلتر مناسبی برای جلوگیری از حضور متعدد چهره های اصولگریان و وحدت بیشتر این جریان در عرصه انتخابات باشد. اساسا چرا اصولگرایی بیشر دچار شعار زدگی و شخص محوری است؟
 
 
 مطمئناً باید یکی از معیارها برنامه باشد. البته برنامه بر اساس گفتمان مهم است و باید قید بیاورد و جنبه شعاری نداشته باشد و بعداً قابل مطالبه باشد. معمولا عرصه انتخابات عمدتاً دچار شعار زدگی و شخص محوری می شود و کسی هم راه کاری عملی برای پرهیز از این موضوع پیدا نکرده است. بدیهی است نقش رسانه ها مهم است.
 
متأسفانه عمده رسانه های موجود به نحوی گرایش و وابستگی به یکی از جریانات دارند و عملاً کشور موفق نمی شود بحث برنامه محوری را جایگزین فرد محوری کند. 
 
بیماری دیگری هم وجود دارد و آن  تخریب رقیب است. شما الان رسانه های مختلف را نگاه کنید. چگونه ناجوانمردانه به جبهه پایداری و اعضاء آن می تازند و از هیچ تهمت و افترا و دروغی هم ابا ندارند. اگر چه این تخریب های ظالمانه موجب شده و می شود تا مِهر جبهه پایداری بر دل مردم بیشتر بنشیند و روز به روز به صورت فوج فوج به طرفداران آن افزوده شود. 
 
آیا سهم دهی به گروه های دارای وزن اجتماعی و اعلام کابینه و تیم دولت (بر اساس همان سهم دهی) می تواند وحدت پایداری را ایجاد کند یا می توان ادعا نمود که وحدت پایدار در گرو وحدت حول گفتمان حضرت امام خمینی(ره) و رهبر انقلاب به عنوان جانشینان امام معصوم خواهد بود و نخبگان باید به تبیین مواضع ایشان بپردازند تا نظریه پردازی های خودشان؟
 
 
تجربه نشان داده است که در امور مدیریتی کشور تقسیم سهام مدیریتی و سهام طلائی بین گروههای سیاسی خیر و برکتی برای مردم نداشته است. آب و نانی برای عده ای داشته است که خورده اند. تجربیات دولت سازندگی و دولت اصلاحات نشان داد که نباید به اداره کشور به صورت سهمی نگاه کرد و الاّ عدّه ای حرام خور می شوند و وقتی حرام خور شدند به جان ملت و نظام و رهبری می افتند. 
 
شما ملاحظه کنید عمده کسانی که خودشان را از قطار انقلاب اسلامی پیاده کردند آنهائی هستند که دست به بیت المال و جیب مردم بردند. اصل این نظام مقدس است و هر گروهی بخواهد سهم طلبی کند مردم مقابل آن می ایستند.
 
لذا بجای وحدت، تفرقه و دعوا درست می شود که این یکی می گوید سهم من کم است و آن دیگری سهم خود را افزایش می دهد و دعوا پایان ناپذیر می شود و آنچه بر زمین باقی می ماند کار و خدمت برای مردم است. گفتمان انقلاب اسلامی همان گفتمانی است که امام خمینی و مقام معظم رهبری بیان کرده اند و بسیار شفاف و زلال است. اتفاقاً آنهائی که دنبال مدل تقسیم سهم هستند می خواهند این گفتمان را آلوده کنند، برای آینده خودشان.
 
گفتمان امام و رهبری و انقلاب اسلامی یک بسته کامل و جامع است. نخبگان باید ادعاها، رفتارها، عملکردها، بیانیه ها و شعارها را با این گفتمان محک بزنند و به اطلاع مردم برسانند. این وظیفه نخبگان است که متأسفانه فعلاً کمرنگ است. البته یک دلیل آن انحصار رسانه ای است. مردم این گفتمان را بارها تجربه کرده اند، نفع آن را برده اند، با آن آشنا هستند و به آن عشق می ورزند. ولی نخبگان نباید بگذارند کسانی زلال بودن آن را گل آلود کنند. 
 
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۱/۱۲/۲۷
محمد ثقفی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی