عکسهای جالب ایرانی و خارجی

عکس و خبر جالب

ما ادعا می کنیم که محصولات خود را ارزانتر می فروشیم

مجموعه های مستند

مستند سراب(مستندی از دختران فراری )

چراغ خاموش: فریب و آزار دختران

شوک: شیطان پرستی

دست پنهان: قمه زنی

مستند خانواده پهلوی (داستان انقلاب)

داوطلب مرگ

انفجار شیراز

حجاب

رویای گرگها

نامزد نهم

سفر به ماورا

شوالیه هخامنشی

از برره تا لوس آنجلس

مستند رویای سبز

مستند گرداب

مستند چهارشنبه سوری

خدمت سربازی

شرکتهای هرمی

مستند شهادت آب

مستند کراک

ایدز و روشهای مقابله با آن

مستند راز بیان راز موفقیت در جهان

ویران کننده خاموش - اکس پارتی با قرص اکس

هجوم خاموش: تهاجم فرهنگی در جشنواره

فقر و فحشا - مستندی از خود فروشی دختران

شعبده شیطان

آسیب شناسی عزاداری در ایران

ابتذال در سینمای ایران

ازدواج و خانواده موفق

کدام استقلال - کدام پرسپولیس

محصولات لاغری

جلوگیری از بیماریهای قلب و عروق و چاقی

فروش فوق العاده ی کمربند های لاغری

چای لاغری دکتر سینا

ماساژور دلفینی

مینی ماساژور

ساعتهای اسپرت

ساعت لمسی - تاچ

ساعت صفحه متحرک زنگدار

ساعت ترمیناتور

ساعت انگشتری نگین دار

ساعت بارکدی 1

ساعت بارکدی 2

ساعت خطی

ساعت سینگولار

ساعت مولکولی - سلولی - میکروبی

ساعت عددی

ساعت کلوین

ساعت نامرئی

ساعت گاما چرخشی

ساعت قوسی

ساعت ماتریکس

ساعت تمپلار

ساعت رادیو دار شاتل

ساعت دیجیتال ال ای دی مدل استورم

ساعت مچی اسپرت مدل آیرون سامورایی

ساعت سامورایی رفلکس

ساعت ال ای دی آدیداس

ساعت گوکسی Gucci Watch

ساعت پروژکتوری محبوب ترین شخصیت کارتونی بن 10

روانشناسی و رمز و راز موفقیت

مستند راز بیان راز موفقیت در جهان

تکنیکهای موفقیت دکتر فرهنگ

ازدواج و خانواده موفق

مادر و پسری که رهبر انقلاب را به تجلیل واداشتند

پنجشنبه, ۱ فروردين ۱۳۹۲، ۰۱:۱۰ ب.ظ
بانویی از جنس «ام وهب» و «خنساء»/ مادر و پسری که رهبر انقلاب را به تجلیل واداشتند

گروه فرهنگی: قریب هزار و چهارصد سال از ظهر روز دهم محرم سال 61 هجری می‌گذرد و اینهمه سال فرصتی کافی در اختیار بشریت گذاشته است تا تاثیرگذاری همه زیبایی‌های آن روز را سالهای بعد به چشم خود ببیند.

دو روز پیش، در روز میلاد بانوی صبر و وقار، پیامبر کربلا، زینب کبری(س) زنی چشم از جهان فرو بست که اگرچه «مریم فرحات» نام داشت اما به القابی چون «ام وهب فلسطین» و «خنساء فلسطین» مفتخر شده بود.

کسی که با دست خود پسر هفده ساله‌اش را بدرقه می‌کند تا با انجام عملیات استشهادی عروج کند، چه کم از ام وهب دارد؛ و کسی که سه پسرش به شهادت رسیده‌اند و یکی دیگر 11 سال است که در اسارت رژیم صهیونیستی‌ست چرا نباید به نام «خنساء» -یکی از زنان صدر اسلام  که دو برادر و چهار فرزند او به دست کفار به شهادت رسیدند و خنساء این شهادتها را برای خود افتخار می‌دانست- خوانده شود.

27 اسفند چنین زنی، پس از چندی تحمل بیماری، به فرزندان شهیدش پیوست.

 

این ملت پیروز می‌شود

جمعه 17 اسفند ماه 1380 ام فرحات یکی دیگر از فرزندانش را برای انجام عملیات شهادت طلبانه آماده می کرد. مادر و فرزند در مقابل دوربین قرار می گیرند. پسر چند قدمی را با اسلحه ای در دست و پیشانی بندی بر سر و لباس نظامی بر تن راه می رود. آنگاه در کنار مادر قرار می‌گیرد و مادر او را می بوسد و در کنار فرزند آمادگی خود را برای شهادت پسر 17 ساله اش اعلام می کند.

پسری که اینچنین با مادر وداع می‌کرد، محمد فتحی فرحات بود که در تاریخ 17 اسفند ماه 1380 طی عملیات شهادت طلبانه در شهرک صهیونیست نشین عتصمونه در جنوب نوار غزه پس از کشتن حدود 7 اشغالگر و زخمی کردن دهها تن دیگر، طی یک درگیری به شهادت رسید.

آخرین وداع ام فرحات با فرزند شهیدش (محمد)

 

چهار روز بعد از آن بود که رهبر انقلاب در درس خارج فقه خود به این حماسه اشاره کرده و فرمودند:

«...بنده‌ منظره‌ اون‌ مادری‌ که‌ با پسرش‌ وداع‌ می‌کرد، دیروز در تلویزیون‌ دیدم‌. بسیار هم‌ دلم‌ پر از غم‌ شد هم‌ دلم‌ پر از امید شد. غم‌ بخاطر اینکه‌ انسان‌ ببیند که‌ دنیای‌ اسلام‌ چه‌ گوهرهای‌ ارزنده‌ای‌ را دارد و نمی‌شناسد مثل‌ اون‌ مادر و دارد و قدردانی‌ نمی‌کند مثل‌ اون‌ پسر. اون‌ مادر می‌گفت‌ اگر صد تا پسر مثل‌ این‌ فرزندم‌ داشته‌ باشم‌ همه‌ را در این‌ راه‌ می‌دهم‌. اینها را نمی‌شناسد دنیای‌ اسلام.‌ این‌ گوهرهای‌ گرانبها را قدر نمی‌داند. غم‌ از این‌ جهت‌ و امید از این‌ جهتی‌ که‌ ملتی‌ که‌ این‌ روحیه‌ درش‌ هست،‌ روحیه‌ آن‌ مادر و آن‌ پسر که‌ می‌آیند جلوی‌ تلویزیون‌ و خودشان‌ را نشان‌ می‌دهند و با هم‌ خداحافظی‌ می‌کنند و این‌ مادر می‌داند که‌ این‌ بچه‌ بناست‌ برود تا دو ساعت‌ دیگر به‌ قتل‌ برسد، این‌ جوان‌ رعنا را می‌فرستد بطرف‌ میدان‌ جنگ‌. ملتی‌ که‌ این‌ شجاعت‌ را دارد این‌ ملت‌ قابل‌ این‌ است‌ که‌ بماند قابل‌ این‌ است‌ که‌ پیروز شود...»

ام فرحات همچنین یکی از اعضای حماس در مجلس قانونگذاری فلسطین بود. فعالیت، رشادت و حماسه آفرینی این مادر فلسطینی چون خاری در چشم صهیونیستها بود تا آنجا که آنها چهار بار منزل وی را بمباران کردند.

 

 

راهی که خون دل مادران فلسطینی بر پای آن ریخته شده است

به همین مناسبت اتحادیه بین المللی امت واحده بیانیه‌ای بدین شرح صادر کرده است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

یا ایتها النفس المطمئنة ارجعی الى ربک راضیة مرضیة فأدخلی فی عبادی وادخلی جنتی

جناب آقای دکتر خالد قدومی

نماینده محترم حرکت مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در ایران

سلام علیکم؛

با خبر شدیم روز گذشته، امّ الشهدا مریم فرحات ـ مادر سه مجاهد شهید فلسطینی ـ پس از مبارزه ای سخت و طولانی با بیماری، جان به جان آفرین تسلیم کرد. بی شک پیروزی هایجریان مقاومت در فلسطین، مدیون شیر زنانی چون «ام نضال مریم فرحات» بوده است که حمیت و غیرت اسلامی را همراه با شیره ی جان خود به فرزندان شان اهدا کردند تا نسل های جدید مجاهدان چون اسلاف صالح خود راه روشن آزادی قدس عزیز را از یاد نبرند. برای ملت سربلند ایران مریم فرحات یاد آور شیر زنانی است که در راه آرمان های انقلاب اسلامیایران، از جان و مال و عزیزترین عزیزانشان گذشتند و اگرچه زیر بار مصیبت کمر خم کردند لکن خم بر ابرو نیاوردند.

آن زمان که رهبر معظم انقلاب تصاویر خداحافظی «مریم فرحات» و محمد  ـ فرزندش ـ را قبل از عملیات استشهادی دیدند، بحق پیش بینی کردند که چنین ملتی شایسه پیروزی است.امروز نیز بارقه های پیروزی بر دشمن صهیونیستی ثمره مجاهدت های چنین زنانی است که حتی در آخرین لحظات پیش از مرگ خود نیز جوانان فلسطینی را به تبعیت از راه مقاومتدعوت می کنند.

اتحادیه بین المللی امت واحده ضمن عرض تسلیت به شما به نمایندگی از ملت مبارز فلسطین در ضایعه از دست دادن این کوه مقاومت و استقامت، یاد آور می شود رحلت «ام نضال»در شرایطی که برخی بی شرمانه سخن از ارائه تضمین به رژیم صهیونیستی برای ممانعت از شکل گیری انتفاضه سوم سر می دهند، یک بار دیگر یادآور آن است که تنها راه آزادی قدسشریف راه مقاومت مسلحانه و پرهیز از سازش و مذاکره با رژیم سفاک صهیونیستی است؛ راهی که خون پاک شهیدان و خون دل مادران فلسطینی بر پای آن ریخته شده است.

والعاقبه للمتقین

اتحادیه بین المللی امت واحده
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۱/۰۱
محمد ثقفی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی