عکسهای جالب ایرانی و خارجی

عکس و خبر جالب

ما ادعا می کنیم که محصولات خود را ارزانتر می فروشیم

مجموعه های مستند

مستند سراب(مستندی از دختران فراری )

چراغ خاموش: فریب و آزار دختران

شوک: شیطان پرستی

دست پنهان: قمه زنی

مستند خانواده پهلوی (داستان انقلاب)

داوطلب مرگ

انفجار شیراز

حجاب

رویای گرگها

نامزد نهم

سفر به ماورا

شوالیه هخامنشی

از برره تا لوس آنجلس

مستند رویای سبز

مستند گرداب

مستند چهارشنبه سوری

خدمت سربازی

شرکتهای هرمی

مستند شهادت آب

مستند کراک

ایدز و روشهای مقابله با آن

مستند راز بیان راز موفقیت در جهان

ویران کننده خاموش - اکس پارتی با قرص اکس

هجوم خاموش: تهاجم فرهنگی در جشنواره

فقر و فحشا - مستندی از خود فروشی دختران

شعبده شیطان

آسیب شناسی عزاداری در ایران

ابتذال در سینمای ایران

ازدواج و خانواده موفق

کدام استقلال - کدام پرسپولیس

محصولات لاغری

جلوگیری از بیماریهای قلب و عروق و چاقی

فروش فوق العاده ی کمربند های لاغری

چای لاغری دکتر سینا

ماساژور دلفینی

مینی ماساژور

ساعتهای اسپرت

ساعت لمسی - تاچ

ساعت صفحه متحرک زنگدار

ساعت ترمیناتور

ساعت انگشتری نگین دار

ساعت بارکدی 1

ساعت بارکدی 2

ساعت خطی

ساعت سینگولار

ساعت مولکولی - سلولی - میکروبی

ساعت عددی

ساعت کلوین

ساعت نامرئی

ساعت گاما چرخشی

ساعت قوسی

ساعت ماتریکس

ساعت تمپلار

ساعت رادیو دار شاتل

ساعت دیجیتال ال ای دی مدل استورم

ساعت مچی اسپرت مدل آیرون سامورایی

ساعت سامورایی رفلکس

ساعت ال ای دی آدیداس

ساعت گوکسی Gucci Watch

ساعت پروژکتوری محبوب ترین شخصیت کارتونی بن 10

روانشناسی و رمز و راز موفقیت

مستند راز بیان راز موفقیت در جهان

تکنیکهای موفقیت دکتر فرهنگ

ازدواج و خانواده موفق

بازداشتگاه کهریزک رسمی و قانونی بود

دوشنبه, ۲۱ اسفند ۱۳۹۱، ۰۳:۳۹ ب.ظ

بازداشتگاه کهریزک رسمی و قانونی بود/ من زیان‌دیده اقدامات خودسرانه مأموران هستم

متهم ردیف اول پرونده کهریزک با بیان اینکه "من خودم زیان‌دیده این اقدامات خودسرانه مأموران هستم"،‌ گفت: کهریزک در آن زمان یک بازداشتگاه رسمی و قانونی و اصلا مخصوص نگهداری اراذل و اوباش نبود.
 به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران "سعید مرتضوی" پس از پایان سومین جلسه دادگاه در جمع خبرنگاران، اظهارداشت: من 20 و 21 تیر ماه سال 88 برای دفاع از رساله دکترا در مرخصی بودم و به خاطر انتقاداتی که آقای روح‌الامینی مطرح کرده بود به وکیل‌ وی و دادگاه در این باره توضیح دادم.
 
متهم ردیف اول پرونده کهریزک ادامه داد: بهمن 87 زمان دفاع پایان نامه‌ام بود که به خاطر ماموریت مهمی به خارج از کشور رفته بودم که پیگیر امور مربوط به نیابت‌های منتسب به منافقین باشم، این ماموریت از طرف قوه قضاییه بر عهده من گذاشته شده بود.
 
مرتضوی گفت: در طی این ماموریت که با تعدادی از مقامات عالی نظام به خارج از کشور رفته بودم که از حضور در جلسه دفاع پایان نامه‌ام بازماندم.
 
متهم ردیف اول پرونده کهریزک اذعان داشت: به دلیل شرایط کاری که نتوانسته بودم از رساله دکترا در بهمن 87 دفاع کنم به دانشگاه پیشنهاد دادم که زمان دفاع از رساله دکترا را به بعد از انتخابات موکول کنند از این رو تاریخ دفاع از رساله‌ام به 21 تیر 88 موکول شد.   
 
وی افزود: در تاریخ 20 و 21 تیرماه 88 برای دفاع از رساله دکترا مرخصی گرفتم و از 6 ماه قبل تا آن زمان نیز به مرخصی نرفته بودم که اسنادش در دادستانی موجود است.  
 
مرتضوی ادامه داد: رساله دکترای بنده درباره استفاده از روان‌گردان‌ها بود که حتی منشاء رفع نواقص قانونی مواد مخدر در قوانین جاری  کشور شد.
 
متهم ردیف اول پرونده کهریزک تصریح کرد: زمان دفاع از رساله دکترا قابل تمدید نبود و من در دادسرای تهران حدود 50 معاون داشتم که تقسیم کار شده بود و برای موضوعات آن روزها نیز برای خودم جانشین تعیین کرده بودم در ایام سال 88 حتی شبانه روز به منزل نمی‌رفتم تا بتوانم به امور رسیدگی کنم به همین خاطر دو روز مرخصی نمی‌توانست مشکلی را در کارهایم ایجاد کند.  
 
مرتضوی با اشاره به جلسه سوم دادگاه اظهار داشت: در این جلسه درباره دو مورد اتهامی اولی که در کیفرخواست مطرح شده بود دفاع کردم پس از آن در دفاع از اتهام ناروای معاونت در قتل توضیحاتی را ارائه دادم.
 
وی اضافه کرد: پس از توضیحات بنده رئیس دادگاه از وکلا و شکات درخواست کرد که توضیحات خود را درباره دفاعیات من مطرح کنند پس از توضیحات وکلای شکات دادگاه از طرفین خواست که اگر شهود و گواهانی دارند به دادگاه احضار کنند.  
 
متهم ردیف اول پرونده کهریزک تصریح کرد: بنا به این درخواست دادگاه من می‌توانم تعدادی از مامورین را که در جریان وقایع سال 88 بودند به عنوان گواه به دادگاه بیاورم.  
 
وی با بیان این که قضات کوچکترین اتهامی در وقایع سال 88 مرتکب نشده‌اند، افزود: قضات مسئول رسیدگی به امور قضایی هستند و فقط قرار متناسب با نوع اتهام را صادر می‌کنند که اگر در این مورد تخلفی را مرتکب شده باشند می‌توان آن‌ها را مورد مواخده قرار داد.  
 
مرتضوی گفت: قضات هیچ دخالتی در بازداشت متهمان نداشته‌اند ولی اگر دربازداشت‌ها ماموران جرائمی را مرتکب شده‌اند که قضات از آن‌ها آگاه نبودند نمی‌توان قضات را متهم کرد و این امر غیرقانونی و غیرشرعی است.
 
وی درباره شرایط بازداشتگاه کهریزک ادامه داد: بازداشتگاه کهریزک در آن زمان یک بازداشتگاه رسمی و قانون بود و اصلا مخصوص اراذل و اوباش نبود چرا که در قانون هم چنین عناوینی برای زندانیان تعریف نشده است.  
 
مرتضوی گفت: متهمان مواد مخدر در بازداشتگاه کهریزک نگهداری می‌شدند و در سال‌های قبل این بازداشتگاه مخصوص بند نسوان بود و خانم‌هایی که مرتکب مفاسد اخلاقی می‌شدند در بازداشتگاه کهریزک نگهداری می‌شدند.  
 
مرتضوی ادامه داد: در این بازداشتگاه از دادسراهای مختلف متهمان متفاوتی حضور داشتند و فقط مختص به متهمان خاصی نبود.
 
وی افزود: دفاعیات امروزم را در 20 بند و 43 صفحه به دادگاه ارائه دادم و نسخه‌ای از آن را بنا به درخواست دادگاه در اختیار شکات و وکلایشان قرار دادم تا اگر مطلبی غیر از شکایات اولیه دارند به دادگاه ارائه دهند.  
 
مرتضوی با بیان این که امیدوارم نتیجه دادگاه مبتنی بر عدل و انصاف باشد تصریح کرد: زمان جلسه بعدی هنوز مشخص نشده است چرا که تحقیقات دادگاه ادامه دارد و قرار است تعدادی شهود و آگاه به دادگاه احضار شوند. ههچنین امروز فرصت دفاع به قاضی حیدری‌فر  و حداد نرسید.  
 
متهم ردیف اول پرونده کهریزک در پاسخ به انتقادات عبدالحسین روح‌الامینی گفت: من توضیحاتم را به صورت مبسوط در اختیار دادگاه قرار داده‌ام روح الامینی هم ارتباط خوبی با رسانه‌ها دارد و هم خودش رسانه دارد، وی می‌گوید که ما مسئولیت‌پذیر نیستیم و آثاری از پشیمانی و ندامت در ما نمی‌بیند در صورتی که من در جلسه قبلی دادگاه تبیین کردم که خود روح الامینی بعد از حادثه کهریزک پیگیر سرنوشت فرزندش شد.  
 
متهم ردیف اول پرونده کهریزک تصریح کرد: در آن زمان حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای وزیر وقت اطلاعات به خانواده‌ها هشدار می‌داد که نگذارید فرزندانتان به اغتشاشات بروند. 
 
روح الامینی چه اقدامی برای جلوگیری از رفتن فرزندش به اغتشاشات کرده بود تا وقتی که پلیس امنیت درباره فرزندش اعلام نظر نکرده بود آقای روح المینی چه کاری انجام داد او حتی با نزدیک ترین دوستانش این موضوع را در میان نگذاشته بود.

مرتضوی ادامه داد: افرادی که خودسرانه باعث بوجود آمدن این حادثه شدند مسببان اصلی این پرونده بودند و من خودم زیان دیده این اقدامات خودسرانه مأموران هستم چرا که به خاطر این اقدامات خودسرانه اکنون قضات این پرونده بعد از شکایت خانواده‌ها، زندگی و شغلشان دچار آسیب و خطر شده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: متهم ، ردیف ، اول ، مرتضوی
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۱/۱۲/۲۱
محمد ثقفی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی