عکسهای جالب ایرانی و خارجی

عکس و خبر جالب

ما ادعا می کنیم که محصولات خود را ارزانتر می فروشیم

مجموعه های مستند

مستند سراب(مستندی از دختران فراری )

چراغ خاموش: فریب و آزار دختران

شوک: شیطان پرستی

دست پنهان: قمه زنی

مستند خانواده پهلوی (داستان انقلاب)

داوطلب مرگ

انفجار شیراز

حجاب

رویای گرگها

نامزد نهم

سفر به ماورا

شوالیه هخامنشی

از برره تا لوس آنجلس

مستند رویای سبز

مستند گرداب

مستند چهارشنبه سوری

خدمت سربازی

شرکتهای هرمی

مستند شهادت آب

مستند کراک

ایدز و روشهای مقابله با آن

مستند راز بیان راز موفقیت در جهان

ویران کننده خاموش - اکس پارتی با قرص اکس

هجوم خاموش: تهاجم فرهنگی در جشنواره

فقر و فحشا - مستندی از خود فروشی دختران

شعبده شیطان

آسیب شناسی عزاداری در ایران

ابتذال در سینمای ایران

ازدواج و خانواده موفق

کدام استقلال - کدام پرسپولیس

محصولات لاغری

جلوگیری از بیماریهای قلب و عروق و چاقی

فروش فوق العاده ی کمربند های لاغری

چای لاغری دکتر سینا

ماساژور دلفینی

مینی ماساژور

ساعتهای اسپرت

ساعت لمسی - تاچ

ساعت صفحه متحرک زنگدار

ساعت ترمیناتور

ساعت انگشتری نگین دار

ساعت بارکدی 1

ساعت بارکدی 2

ساعت خطی

ساعت سینگولار

ساعت مولکولی - سلولی - میکروبی

ساعت عددی

ساعت کلوین

ساعت نامرئی

ساعت گاما چرخشی

ساعت قوسی

ساعت ماتریکس

ساعت تمپلار

ساعت رادیو دار شاتل

ساعت دیجیتال ال ای دی مدل استورم

ساعت مچی اسپرت مدل آیرون سامورایی

ساعت سامورایی رفلکس

ساعت ال ای دی آدیداس

ساعت گوکسی Gucci Watch

ساعت پروژکتوری محبوب ترین شخصیت کارتونی بن 10

روانشناسی و رمز و راز موفقیت

مستند راز بیان راز موفقیت در جهان

تکنیکهای موفقیت دکتر فرهنگ

ازدواج و خانواده موفق

در دفاعیاتم به صلاحیت دادگاه ایراد گرفتم

متهم ردیف اول پرونده کهریزک گفت: در دفاعیاتم به صلاحیت دادگاه ایراد گرفتم؛ موضوع ما موضوعی نبود که با هیئت 5 نفره قضات تشکیل جلسه دهد و ایراد دیگرم مربوط به عدم صلاحیت شخص رئیس‌ دادگاه است.
به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران "سعید مرتضوی" در جمع خبرنگاران پس از پایان جلسه دوم دادگاه کهریزک اظهار داشت: در این جلسه پس از بیان شکایات یکی از شکات باقی مانده نوبت به دفاع من رسید که بتوانم از اتهامات وارده دفاع کنم.

وی ادامه داد: در دفاعیاتم به صلاحیت دادگاه ایراد گرفتم و این ایرادات شامل این موارد است که معاون و مباشر توامان رسیدگی می‌شود، موضوع ما موضوعی نبود که با هیئت 5 نفره قضات تشکیل جلسه دهد و ایراد دیگرم مربوط به عدم صلاحیت شخص رئیس‌ دادگاه است.

این متهم ردیف اول پرونده کهریزک گفت: همچنین اتهاماتی که در کیفرخواست آمده بود ایرادات اساسی داشتم چرا که اتهامات نسبت داده شده در کیفرخواست فاقد دلایل قانونی بوده است.

مرتضوی تصریح کرد: یکی دیگر از عناوین اتهامم بازداشت غیرقانونی بود که من نسبت به این عنوان اتهامی نیز انتقاد دارم و انتقاد من به این خاطر است که قاضی صادر کننده قرار بازداشت کس دیگری بود و همچنین قرار را نیز قاضی دیگری تایید کرده بود و من در آن ایام برای دفاع از رساله دکتری در مرخصی بوده‌ام.

وی با بیان این که انتساب عنوان مشارکت خلاف موازین حقوقی است، اظهار داشت: مشارکت در جرم برای کسی صادق است که در عملیات اجرایی و عنصر مادی جرم دخالت داشته باشد در مرحله‌ای که از متهمین بازجویی می‌کردند من دخالتی نداشتم.

مرتضوی با بیان این که دادستان در پرونده دخالت نداشت پس نمی‌توان اتهام مشارکت را درباره او مطرح کرد، گفت: هم چنین در این جلسه دادگاه توضیحاتی قانونی درباره اتهام معاونت ارائه داده‌ام چرا که دادگاه قبلی قرار منع پیگیرد این اتهام را صادر کرده بود ولی شعبه 1060 قرار منع پیگیرد را شکست تا این دادگاه به اتهام معاونت رسیدگی کند.

متهم ردیف اول پرونده کهریزک با بیان این که شعبه 1060 سکوت و ترک فعل را به عنوان معاونت در جرم تلقی کرده است، ادامه داد: این تلقی بدین معناست که دادستان به خاطر اقداماتی که در کهریزک شده است نظارتی نداشته و سکوت کرده است این موضوعات شدیدا مورد انکار و انتقاد بنده بود که اسنادش را به دادگاه ارائه داده‌ام. به گفته وی از لحاظ قانونی ترک فعل و سکوت از مصادیق معاونت در جرم نیست.

مرتضوی افزود: لایحه دفاعیه خود را در چهل صفحه تنظیم کرده‌ام و توانستم در این جلسه دادگاه 25 صفحه آن را تبیین و قرائت کنم و به دادگاه ارائه دهم و بقیه دفاعیاتم به خاطر مقارن بودن وقت دادگاه با هنگام اذان به جلسه فردا موکول شد.

مرتضوی درباره علنی یا غیرعلنی بودن دادگاه تصریح کرد: علنی یا غیرعلنی بودن دادگاه برعهده طرفین پرونده نیست که بتوانند تقاضای علنی یا غیرعلنی بودن آن را مطرح کنند و این موضوع به تشخیص رئیس‌دادگاه برمی‌گردد.

وی افزود: من نیز به عنوان فردی که باید دفاع می‌کردم و از آن جایی که مسئولان اعلام کرده بودند که جلسه دادگاه علنی است خودم را برای دفاع در دادگاه علنی آماده کرده بودم و اکنون نیز آماده دفاع در دادگاه علنی هستم.

متهم ردیف اول پرونده کهریزک گفت: مردم باید در جریان جزییات این دادگاه قرار بگیرند چرا که قضات کوچکترین دخالتی در حوادث کهریزک نداشتند و اتهامات مطرح شده به خاطر اقراض سیاسی است.

مرتضوی ادامه داد: خوشحال می‌شویم که دادگاه علنی باشد تا خبرنگاران در دادگاه حضور یابند غیرعلنی‌ بودن فقط زیانش متوجه قضات است.  

متهم ردیف اول پرونده کهریزک گفت: در حال حاضر کیفرخواست منتشر شده و تنها چیزی که افکار عمومی نمی‌دانند دفاعیات قضات است؛ امیدواریم دادگاه شرایطی را فراهم کند که افکار عمومی از دفاعیات قضات باخبر شوند.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۱/۱۲/۲۰
محمد ثقفی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی