عکسهای جالب ایرانی و خارجی

عکس و خبر جالب

ما ادعا می کنیم که محصولات خود را ارزانتر می فروشیم

مجموعه های مستند

مستند سراب(مستندی از دختران فراری )

چراغ خاموش: فریب و آزار دختران

شوک: شیطان پرستی

دست پنهان: قمه زنی

مستند خانواده پهلوی (داستان انقلاب)

داوطلب مرگ

انفجار شیراز

حجاب

رویای گرگها

نامزد نهم

سفر به ماورا

شوالیه هخامنشی

از برره تا لوس آنجلس

مستند رویای سبز

مستند گرداب

مستند چهارشنبه سوری

خدمت سربازی

شرکتهای هرمی

مستند شهادت آب

مستند کراک

ایدز و روشهای مقابله با آن

مستند راز بیان راز موفقیت در جهان

ویران کننده خاموش - اکس پارتی با قرص اکس

هجوم خاموش: تهاجم فرهنگی در جشنواره

فقر و فحشا - مستندی از خود فروشی دختران

شعبده شیطان

آسیب شناسی عزاداری در ایران

ابتذال در سینمای ایران

ازدواج و خانواده موفق

کدام استقلال - کدام پرسپولیس

محصولات لاغری

جلوگیری از بیماریهای قلب و عروق و چاقی

فروش فوق العاده ی کمربند های لاغری

چای لاغری دکتر سینا

ماساژور دلفینی

مینی ماساژور

ساعتهای اسپرت

ساعت لمسی - تاچ

ساعت صفحه متحرک زنگدار

ساعت ترمیناتور

ساعت انگشتری نگین دار

ساعت بارکدی 1

ساعت بارکدی 2

ساعت خطی

ساعت سینگولار

ساعت مولکولی - سلولی - میکروبی

ساعت عددی

ساعت کلوین

ساعت نامرئی

ساعت گاما چرخشی

ساعت قوسی

ساعت ماتریکس

ساعت تمپلار

ساعت رادیو دار شاتل

ساعت دیجیتال ال ای دی مدل استورم

ساعت مچی اسپرت مدل آیرون سامورایی

ساعت سامورایی رفلکس

ساعت ال ای دی آدیداس

ساعت گوکسی Gucci Watch

ساعت پروژکتوری محبوب ترین شخصیت کارتونی بن 10

روانشناسی و رمز و راز موفقیت

مستند راز بیان راز موفقیت در جهان

تکنیکهای موفقیت دکتر فرهنگ

ازدواج و خانواده موفق

تغییر روش تکدی گری در تهران

شنبه, ۱۹ اسفند ۱۳۹۱، ۰۷:۴۶ ب.ظ
تغییر روش تکدی گری در تهران

مدیر کل اجتماعی استانداری تهران از تغییر روش برخی متکدیان برای اخذ پول از مردم خبر داد.مدیرکل اجتماعی استاندار تهران ضمن اشاره به تصویب آیین‌نامه جدید "ساماندهی متکدیان و مقابله با آسیب‌های اجتماعی در سطح ملی" گفت: این آیین‌نامه هنوز به استان‌ها ابلاغ نشده است و در صورت ابلاغ آن نقش دستگاه‌ها در این زمینه شفاف‌تر می‌شود.

 محمدعلی عرفان‌منش در گفت‌وگو با ایسنا، ساماندهی متکدیان، کودکان کار و آسیب‌دیدگان اجتماعی را مبحثی تکراری، اما واقعیتی عنوان کرد که باید مورد توجه قرار بگیرد.وی افزود: ساماندهی و پایان دادن به مسئله متکدیان، کودکان کار و خیابان، کودکان طلاق و افراد آسیب‌دیده اجتماعی و در راه ماندگان خیابان‌های تهران، توان ساختاری و خدمات اداره دستگاه‌ها، موضوعی است که میزان پاسخگویی دستگاه‌ها را در برابر آسیب‌های اجتماعی جامعه هدف استان تهران مشخص می‌کند.
 
مدیرکل اجتماعی استاندار تهران تصریح کرد: اگر امروز مسئله ساماندهی این افراد آسیب‌دیده به یک نهاد یا سازمان واگذار شود، باید سازمان مربوطه تمام تمهیدات لازم را با افزایش ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های لازم جهت پاسخگویی، اتخاذ کند.
 
عدم پاسخگویی بهزیستی یا کمیته امداد به جامعه هدف خود قابل پذیرش نیست
 عرفان‌منش ادامه داد: امروز نمی‌توانیم بپذیریم سازمان بهزیستی یا کمیته امداد امام خمینی (ره) نتوانند پاسخگوی جامعه هدف خود باشند و همچنین پاسخگو نبودن سایر نهادهای مرتبط نیز برای ما قابل قبول نیست.
 
وی گفت: استانداری تهران به عنوان یک مسئول هماهنگ‌کننده بین بخشی دستگاه‌های دولتی بر عملکرد دستگاه‌ها نظارت کرده و از برنامه‌های دستگاه‌های مختلف در این زمینه حمایت می‌کند، لذا هر دستگاهی هر برنامه‌ای را اعلام کرده، استانداری تهران تلاش کرده تا با برگزاری جلسات متعدد، روند اجرایی این برنامه‌ها را تسریع کند.
 
مدیرکل اجتماعی استاندار تهران ادامه داد: این برنامه‌های انجام شده به صورت مقطعی است، در حالی که هدف اصلی باید نگاه ملی به مقوله آسیب‌های اجتماعی سطح شهر تهران باشد؛ به عنوان مثال در بحث جمع‌آوری متکدیان برای اجلاس سران کشورهای غیرمتعهد با هماهنگی و همکاری خوبی که بین دستگاه‌های متولی صورت گرفت، در یک حرکتی ضربتی، این افراد جمع‌آوری و نگهداری شدند، اما با توجه به اینکه در طول سال روال عادی برنامه‌های دستگاه‌ها ادامه دارد، انجام چنین برنامه‌ای به طور ویژه اجرا نمی‌شود.
 
عرفان‌منش با بیان اینکه در بحث آسیب‌های اجتماعی از جمله ساماندهی متکدیان، دستگاه‌های مختلف وظایفی را بر عهده دارند، اظهار کرد: سازمان بهزیستی، وزارت کار، کمیته امداد، سازمان زندان‌ها و دادگستری از جمله دستگاه‌هایی هستند که باید در بحث ساماندهی متکدیان به طور ویژه فعالیت داشته و وظایف خود را انجام دهند.
 
رها کردن و یا فوت کردن افراد به دلیل بی‌پول و بی‌خانمانی ‌در خیابان را قبول نداریم
 مدیرکل اجتماعی استاندار تهران همچنین با بیان اینکه به هیچ عنوان قبول ندارم که فردی به علت بی‌پول و یا سرپناه ‌در خیابان رها شده و به علت بیماری فوت کند، تاکید کرد: در حال حاضر کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی مسئولیت نگهداری از در راه ماندگان را بر عهده دارند و به وظایف خود عمل می‌کنند.
 
تغییر روش‌های تکدی‌گری در تهران
 وی با بیان اینکه در حال حاضر روش‌های تکدی‌گری در تهران تغییر یافته، ادامه داد: برخی افراد با در دست داشتن نسخه دارویی، اقدام به تکدی‌گری می‌کنند که باید علت این اقدام آنها بررسی شود، چرا که برخی از آنها که به افراد نسخه به دست معروف هستند، تنها برای گدایی‌ کردن این ترفند را به کار می‌برند، اما افرادی نیز وجود دارند که با درگیر شدن در هزینه‌های سنگین درمان به ناچار به این کار روی می‌آورند.
 
عرفان‌منش خاطر نشان کرد: برای ساماندهی متکدیان در تهران، نیازمند بسته‌ای هستیم که در این بسته مردم نقش اصلی را بر عهده داشته و بخشی از نقش نیز بر عهده دستگاه‌ها باشد.مدیرکل اجتماعی استاندار تهران افزود: در ارتباط با ساماندهی افراد آسیب‌دیده، سازمان‌های مربوطه ظرفیت لازم را ندارند و باید این ظرفیت‌ها را ایجاد کرد.
 
وی با بیان اینکه آیین‌نامه جدید ساماندهی متکدیان و مقابله با آسیب‌های اجتماعی در سطح ملی مصوب شده است، تصریح کرد: هنوز این آیین‌نامه به استان‌ها ابلاغ نشده است، در حالی که با ابلاغ آن نقش دستگاه‌ها شفاف‌تر می‌شود؛ به عنوان مثال در بخش درمان درراه ماندگان و معتادان وظیفه درمان بر عهده وزارت بهداشت و درمان است و باید اعتبار لازم را در ارتباط با این موضوع در بودجه سنواتی خود لحاظ کنند و معنا ندارد که نبود اعتبار دلیلی بر شانه خالی کردن از مسولیت‌ باشد.
 
عرفان‌منش تصریح کرد: استاندار تهران به عنوان دستگاه ناظر و هماهنگ کنند وظایف تعریف شده از دستگاه‌ها را از آنها مطالبه دارد و دستگاه‌های متولی باید در رابطه با وظایف خود احساس مسئولیت کرده و اعتبارات آن را تهیه کنند.
 
به گفته وی، برای اجرایی شدن و تسهیل در روند برنامه‌های امور آسیب‌های اجتماعی در تهران، داشتن سند هم افزایی و تعامل در حوزه‌های مرتبط شاه کلید حل مشکلات است که باید مد نظر قرار بگیرد تا با شفاف شدن وظایف دستگاه‌ها، شاخص‌های ارزیابی عملکرد آنها نیزاحصاء شود تا بر اساس آن بتوان موفقیت ویا عدم موفقیت دستگاه‌ها در رابطه با موضوع آسیب‌های اجتماعی کلان شهر تهران اعلام شود.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۱/۱۲/۱۹
محمد ثقفی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی