عکسهای جالب ایرانی و خارجی

عکس و خبر جالب

ما ادعا می کنیم که محصولات خود را ارزانتر می فروشیم

مجموعه های مستند

مستند سراب(مستندی از دختران فراری )

چراغ خاموش: فریب و آزار دختران

شوک: شیطان پرستی

دست پنهان: قمه زنی

مستند خانواده پهلوی (داستان انقلاب)

داوطلب مرگ

انفجار شیراز

حجاب

رویای گرگها

نامزد نهم

سفر به ماورا

شوالیه هخامنشی

از برره تا لوس آنجلس

مستند رویای سبز

مستند گرداب

مستند چهارشنبه سوری

خدمت سربازی

شرکتهای هرمی

مستند شهادت آب

مستند کراک

ایدز و روشهای مقابله با آن

مستند راز بیان راز موفقیت در جهان

ویران کننده خاموش - اکس پارتی با قرص اکس

هجوم خاموش: تهاجم فرهنگی در جشنواره

فقر و فحشا - مستندی از خود فروشی دختران

شعبده شیطان

آسیب شناسی عزاداری در ایران

ابتذال در سینمای ایران

ازدواج و خانواده موفق

کدام استقلال - کدام پرسپولیس

محصولات لاغری

جلوگیری از بیماریهای قلب و عروق و چاقی

فروش فوق العاده ی کمربند های لاغری

چای لاغری دکتر سینا

ماساژور دلفینی

مینی ماساژور

ساعتهای اسپرت

ساعت لمسی - تاچ

ساعت صفحه متحرک زنگدار

ساعت ترمیناتور

ساعت انگشتری نگین دار

ساعت بارکدی 1

ساعت بارکدی 2

ساعت خطی

ساعت سینگولار

ساعت مولکولی - سلولی - میکروبی

ساعت عددی

ساعت کلوین

ساعت نامرئی

ساعت گاما چرخشی

ساعت قوسی

ساعت ماتریکس

ساعت تمپلار

ساعت رادیو دار شاتل

ساعت دیجیتال ال ای دی مدل استورم

ساعت مچی اسپرت مدل آیرون سامورایی

ساعت سامورایی رفلکس

ساعت ال ای دی آدیداس

ساعت گوکسی Gucci Watch

ساعت پروژکتوری محبوب ترین شخصیت کارتونی بن 10

روانشناسی و رمز و راز موفقیت

مستند راز بیان راز موفقیت در جهان

تکنیکهای موفقیت دکتر فرهنگ

ازدواج و خانواده موفق

واکنش رسمی جامعه مدرسین به پیام رییس‌جمهور/

آیت‌الله یزدی: آقای رئیس جمهور؛ موظفید در اجرائیات از ولی امر اطاعت کنید/ اطلاعات شما درباره رجعت ناکافی است

رییس جامعه مدرسین خطاب به رییس جمهور کشور گفت: آقای احمدی‌نژاد رییس جمهور محترم! شما مسئله رجعت را چقدر مطالعه کرده‌اید و آن را می‌دانید؟ این بحث مسئله حساس و مهمی است و نباید همین‌طور درباره آن اظهار نظر کرد.
به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگارن، "آیت‌الله محمد یزدی" صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به تلاش گسترده استکبار برای ترویج تفکر جدایی دین از سیاست که در برخی کشورهای اسلامی حاکم شده است افزود: امام‌(ره) با تاکید بر این مسئله از رواج این تفکر  در کشور ما جلوگیری کردند.
 
وی با اشاره به این سخن آیت‌الله مدرس مبنی بر این‌که سیاست ما عین دیانت و دیانت ما عین سیاست ماست و این که حضرت امام‌(ره) بارها بر آن تاکید داشتند اظهار داشت: این مسئله یکی از مبانی نظام است که دارای چندین نوع تفسیر می‌باشد نخست این که  دیانت و سیاست از هم جدا نیستند و نمی‌توانند از هم جدا باشند این تعریفی است که در میان مردم وجود دارد.
 
آیت‌الله یزدی با بیان این‌که تفسیر دیگر در این عرصه این است که آیا دیانت در سیاست و یا سیاست در دیانت نقش دارد یا نه افزود: به اعتقاد قریب به اتفاق روحانیت و حوزه، سیاست نمی‌تواند نقشی در دیانت داشته باشد چرا که منابع دینی ما منابعی وحیانی و بر پایه قرآن و اهل‌بیت‌(ع) است.
 
رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با بیان این‌که در نظر گرفتن شرایط زمانی و مکانی در استنباط احکام در عرض این مسئله  نیست گفت: توجه به شرایط زمان و مکان از این جهت اهمیت دارد که در بیان احکام دین، شرایط زمان و مکان در نظر گرفته شود و به معنی شناخت می‌باشد، نه به این معنی که حکم خدا را تغییر دهد.
 
وی در بررسی نقش دیانت و سیاست اظهار داشت: از اصول معین در نظام اسلامی این است که سیاست باید در چارچوب دیانت باشد، به این معنا که قانون اساسی و مجریان آن باید بر اساس موازین اسلامی عمل کنند،  بنابر این  در نظام اسلامی شورای نگهبان قوانین را از منظر دین بررسی می‌کند و بدون تایید این شورا قوانین جنبه اجرایی پیدا نمی‌کند.
 
عضو هیات رییسه خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: تمامی تصمیم‌گیرندگان و مجریان در عرصه‌های مختلف اقتصادی سیاسی، اجتماعی،نظامی و... باید بر این مسئله اهتمام داشته باشند و در چارچوب اصول دیانت حرکت کنند.
 
وی با بیان این‌که این مسئله در قطعیات دین اهمیت بیشتری دارد ادامه داد: هر مسئولی که در نظام اظهاراتی هم داشته باشد باید در این چارچوب باشد بویژه برخی مسایل که هر کس نمی‌تواند درباره آن اظهار نظر کند بلکه اسلام‌شناسان باید در این عرصه سخن بگویند.
 
وی افزود: مسایل اعتقادی و اصول عملی و اجتماعی باید از سوی متخصصان علم کلام، فلسفه و فقه که متصدی آن هستند بیان شود.
 
آیت‌الله یزدی،  با بیان این که فلسفه وجودی حوزه این است  که منابع دینی را بررسی و آن را تبیین کند و تصمیم‌گیرندگان و مجریان نیز بر اساس آن حرکت کنند افزود: کسانی که در این عرصه بخواهند اظهار نظر کنند چه در قوه مجریه یا قضاییه، مقننه و دستگاه‌های وابسته به آن باشند، این را مدنظر قرار دهند.
 
وی با تاکید بر اینکه مشخص است باید هر مطلب تخصصی را از متخصصان آن گرفت گفت: هر کس نمی‌تواند در مسئله‌ا‌ی که تخصص ندارد نظری دهد و آن نیز از رسانه‌ها مطرح شود به ویژه  که در علوم انسانی، حساسیت‌های خاصی وجود دارد.
 
رییس جامعه مدرسین حوزه، با اشاره به اظهار نظر رییس جمهور کشور، در پیام تسلیت برای هوگو چاوز اظهار داشت: آقای احمدی‌نژاد رییس جمهور محترم کشور در مواردی تصور می‌شود که در مسایل اعتقادی هم اظهار نظر می‌کنند یک سری اعتقادات خود دارد که فکر می‌کند از مسلمات  شیعه  است و خود را شیعه درجه یک می‌داند صحبت‌هایش را از امام زمان‌(عج) شروع می‌کند و در پایان نیز با نام آن ختم می‌کند باید بداند که این امام زمان‌(عج) امامی است که زنده و دارای نایب و وکیل است و امروز این نایب در کشور وجود دارد.
 
وی با بیان اینکه اگر انسان بگوید تابع امام زمان‌(عج)  است، ولی عمل نکند تبعیت از امام زمان‌(عج) نیست گفت: بنده بارها گفته‌ام و توسط یکی از افراد در قوه مجریه این پیام را به آقای احمدی‌نژاد داده‌ام که توجه کنید که مراجع نمایندگان امام زمان‌(عج) و مقام معظم رهبری ولی‌امرمسلمین نیز نایب امام زمان‌(عج) است و خود آنها فرموده‌اند که سخن این‌ها سخن ماست.
 
آیت الله یزدی ادامه داد: آقای رییس جمهور نظرهایی داشته و دارد که گاهی منشا نگرانی است و دوستان و علاقه مند به او نیز این نگرانی‌ها  را ابراز می کنند، که در حوزه علمیه و جامعه مدرسین نیز مطرح می‌شود ولی چون سفارش موکد ولی‌امر مسلمین این است که در شرایط کنونی کشور به دنبال حفظ آرامش باشیم و از مسایل اختلاف‌انگیز پرهیز شود از این رو افرادی که ولایی هستند سعی می‌کنند مسایل اختلافی را مطرح نکنند تا در این عرصه سوژه را بدست دوست و دشمن ندهند و آرامش را در شرایطی که به ویژه انتخابات در پیش رو است حفظ کنیم.
 
وی درباره پیام رییس جمهور به مناسبت درگذشت رییس جمهور ونزوئلا اظهار داشت: آقای احمدی‌نژاد در این باره تسلیت‌نامه مفصلی نوشته‌اند که البته این امر طبیعی است زمانی که رییس جمهور کشوری می‌میرد کشورهایی که با آن ارتباط دارند پیام تسلیت می‌گویند.
 
عضو هیات رییسه خبرگان رهبری  با اشاره به اینکه «گاندی» در استقلال مردم هند و « نلسون ماندلا »در برابر استعمارگران، نقش اساسی داشته‌اند گفت: این شخصیت‌ها امتیازاتی انقلابی و آزادی‌خواهانه دارند که موجب می‌شود امتیازاتشان فقط به خودشان مورد توجه قرار گیرد ولی این‌که آزادی‌خواهان را در ردیف شخصیت‌های بالای دینی قرار دهیم درست نیست،
 
 وی خطاب به رییس جمهور کشور گفت: آقای احمدی‌نژاد رییس جمهور محترم! شما مسئله رجعت را چقدر مطالعه کرده‌اید و آن را می‌دانید؟ این بحث مسئله حساس و مهمی است و نباید همین‌طور درباره آن اظهار نظر کرد.
 
آیت الله یزدی  با تاکید بر اینکه رجعت از اصول مهم در شیعه است خاطرنشان ساخت: آقای چاوز مسیحی کاتولیک بود، وی و مسیحیان از صلیب استفاده می‌کنندبه این معنی که آنها قائل به کشته شدن مسیح هستند و این مسئله رجعت که آقای رییس جمهور آن را درباره چاوز مطرح کرده‌اند تنها در اعتقادات مسلم شیعه  وجود دارد.
 
وی  ادامه داد: این مسئله مسئله‌ای مهم، حساس و قابل بحث است و مربوط به شما(احمدی نژاد) نیست و اطلاعات شما در این مسئله کافی نیست در این شرایط کشور طرح چنین مسایلی موجب حساسیت می‌شود.
 
رییس جامعه مدرسین  افزود: آقای احمدی‌نژاد در فرودگاه وقتی پیاده شدند در مراسم استقبال چنین تعبیری به کار برد که خداوند،حضرت مسیح‌(ع) و انسان کامل (امام زمان‌(عج))، یار ملت‌ها هستند و چاوز عمیقا به حقانیت آن ایمان داشت؛ این شعارهایی است که با مرز اعتقادات دینی هم مرزی دارد.
 
وی با اشاره به نشست روز گذشته جامعه مدرسین اظهار داشت: در این نشست اظهار نظر‌های مختلف صورت گرفت و برخی نیز نظرهای تند و حساسی اظهار داشتند و تنها نتیجه این شد که در مصاحبه‌ای مطبوعاتی واکنش جامعه مدرسین به این مسئله مطرح شود.
 
آیت الله یزدی  افزود: درست است که چاوز، انقلابی و آزادی‌خواه امتیازاتی داشته است ولی تعابیر موحد و مومن که در میان عوام مردم وجود دارد نسبت به چاوز درست نیست.
 
وی در تبیین پیام جامعه مدرسین به رییس جمهور گفت: نصیحت مشفقانه وبرادرانه  به شما این است که اطلاعات دینی شما کم است و اطلاعات شما اطلاعات عمومی می‌باشد تحصیلاتی دینی هم که ندارید باید به نظرات ولی‌امر مسلمین توجه کنید وقتی از حوزه و مراجع فاصله بگیری  این اتفاق می‌افتد.
 
آیت الله یزدی  افزود: بسیاری از طلاب جوان که پر از احساس هستند در این مسائل وقتی به ما مراجعه می‌کنند می‌گوییم که ولی‌امر مسلمین بر آرامش تاکید دارند و باید از این مسایل بگذریم و امور مهمتری است که باید به آن پرداخته شود ولی وقتی شما درباره دیگر مباحث دینی و مذهبی نظر می‌دهید می‌گوییم این چه وضع است.
 
وی با تاکید بر اینکه ایشان نباید در مسایل مذهبی اظهار نظر کند و از این شعارهای هم‌مرز و اعتقادی نگوید گفت: چرا باید هر روز کاری کند که مقدار وجهه‌ای هم که هست پایین و پایین‌تر آید ایشان توجه در مسایل اعتقادی  ندارد،اینها ریشه اصلی پایه‌های حکومت است.
 
عضو خبرگان رهبری  با بیان این‌که اصل دیانت و سیاست درست ولی معنا کردن آن اهمیت زیادی دارد و سیاست در دیانت نقشی برای جابجایی احکام ندارد افزود: اگر قرار بود حوادث سیاسی احکام دینی را جابجا کند امروز دیگر چیزی از دین باقی نمی‌ماند.
 
وی افزود: نصیحت ما به رییس جمهور این است که مدت باقی‌مانده دولت را در آرامش حفظ کنیم ولو به خاطر امور سیاسی خودداری کنیم.
 
وی در پایان ضمن تبریک سال جدید و ابراز امیدواری از توجه مردم به حفظ بزرگداشت ایام فاطمیه‌ خاطرنشان کرد: مردم احترام این ایام  ماه را  که همزمان با عید نوروز است، نگه دارند.

منبع: حوزه نیوز

انتهای پیام/

برچسب ها: شیعیان ، یزدی ، کشتار ، پاکستان
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۱/۱۲/۱۹

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی