عکسهای جالب ایرانی و خارجی

عکس و خبر جالب

ما ادعا می کنیم که محصولات خود را ارزانتر می فروشیم

مجموعه های مستند

مستند سراب(مستندی از دختران فراری )

چراغ خاموش: فریب و آزار دختران

شوک: شیطان پرستی

دست پنهان: قمه زنی

مستند خانواده پهلوی (داستان انقلاب)

داوطلب مرگ

انفجار شیراز

حجاب

رویای گرگها

نامزد نهم

سفر به ماورا

شوالیه هخامنشی

از برره تا لوس آنجلس

مستند رویای سبز

مستند گرداب

مستند چهارشنبه سوری

خدمت سربازی

شرکتهای هرمی

مستند شهادت آب

مستند کراک

ایدز و روشهای مقابله با آن

مستند راز بیان راز موفقیت در جهان

ویران کننده خاموش - اکس پارتی با قرص اکس

هجوم خاموش: تهاجم فرهنگی در جشنواره

فقر و فحشا - مستندی از خود فروشی دختران

شعبده شیطان

آسیب شناسی عزاداری در ایران

ابتذال در سینمای ایران

ازدواج و خانواده موفق

کدام استقلال - کدام پرسپولیس

محصولات لاغری

جلوگیری از بیماریهای قلب و عروق و چاقی

فروش فوق العاده ی کمربند های لاغری

چای لاغری دکتر سینا

ماساژور دلفینی

مینی ماساژور

ساعتهای اسپرت

ساعت لمسی - تاچ

ساعت صفحه متحرک زنگدار

ساعت ترمیناتور

ساعت انگشتری نگین دار

ساعت بارکدی 1

ساعت بارکدی 2

ساعت خطی

ساعت سینگولار

ساعت مولکولی - سلولی - میکروبی

ساعت عددی

ساعت کلوین

ساعت نامرئی

ساعت گاما چرخشی

ساعت قوسی

ساعت ماتریکس

ساعت تمپلار

ساعت رادیو دار شاتل

ساعت دیجیتال ال ای دی مدل استورم

ساعت مچی اسپرت مدل آیرون سامورایی

ساعت سامورایی رفلکس

ساعت ال ای دی آدیداس

ساعت گوکسی Gucci Watch

ساعت پروژکتوری محبوب ترین شخصیت کارتونی بن 10

روانشناسی و رمز و راز موفقیت

مستند راز بیان راز موفقیت در جهان

تکنیکهای موفقیت دکتر فرهنگ

ازدواج و خانواده موفق

"ناکجا آباد جهنم" کجاست؟ + نقشه و فیلم

شنبه, ۱۲ اسفند ۱۳۹۱، ۰۸:۲۶ ب.ظ

"ناکجا آباد جهنم" کجاست؟ + نقشه و فیلم

ناکجا آباد جهنم درون یک پایگاه نظامی بسیار بزرگ قرار گرفته که با سیم‌های خاردار، درختان، مین‌ و برج‌های مسلح به مسلسل احاطه شده، یگان‌های ویژه و تک تیراندازان و افراد تحت آموزش موساد در این پایگاه حضور دارند.
به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران؛ شهادت "عرفات جرادات" در هفته گذشته در یکی از زندان‌ها مخفی رژیم صهیونیستی خون تازه‌ای را در رگ فلسطینی‌ها به جوش آورده است، به‌طوری که حدود 4500 اسیر فلسطینی اعتصاب غذا کرده و کرانه باختری و غزه شاهد دور جدید درگیری فلسطینی‌ها با نیروهای صهیونیستی شد؛ امری که نتانیاهو را ناچار کرد در آستانه سفر "جان کری" به سرزمین‌های اشغالی با دادن وعده بازگرداندن فوری اموال بلوکه شده فلسطینی‌ها از تشکیلات خودگردان فلسطینی بخواهد مردم را آرام کند، اما حماس و جهاد اسلامی می‌گویند شهادت جرادات آغاز راه انتفاضه سوم است.





در همین راستا، مقامات فلسطینی از سازمان‌های بین‌المللی درخواست کردند تا از زندان‌های رژیم صهیونیستی و نحوه رفتار آن‌ها با زندانیان فلسطینی بازرسی کنند.



باشگاه خبرنگاران در این گزارش قصد دارد برخی از زندان‌های مخفی و امنیتی رژیم صهیونیستی را که فلسطینی‌ها در آنجا حبس شده و مورد کشنجه و انواع سوءرفتار قرار می‌گیرند معرفی کند.



به گزارش گاردین، تخمین زده می‌شود یک-پنجم جمعیت فلسطین، حداقل یکبار در عمر خود بعد از سال 1965 به زندان‌های رژیم صهیونیستی برده شده‌اند.


برخی از زندان‌های مخفی و فوق امنیتی رژیم صهیونیستی 

"گوانتاناموی اسراییل"/ "کمپ 1391"


"کمپ( تاسیسات) 1391"، "زندان مخفی صهیونیست‌ها" یا "گوانتاناموی اسرائیل" است که حدود دو ساعت با شهر اشغالی قدس فاصله داشته و در نزدیکی شهر "ام قطوف" و در گوشه‌ای از پایگاه نظامی وابسته به دستگاه جاسوسی رژیم صهیونیستی، "موساد" و به‌طور دقیق در یگان 504، واقع شده است. این یگان بخشی از دستگاه جاسوسی رژیم صهیونیستی بنام "امان" است که برای عملیات در مناطق مرزی لبنان با هدف بسیج جاسوسان و مزدوران و نیز کنترل مناطق جنوبی لبنان و به طور کلی کنترل تمامی لبنان ایجاد شده است.



اسرای لبنانی و فلسطینی این زندان را "نا کجا آباد جهنم" لقب داده‌اند. این زندان درون یک پایگاه نظامی بسیار بزرگ قرار گرفته که با سیم‌های خاردار، درختان، مین‌ و برج‌های مسلح به مسلسل احاطه شده، یگان‌های ویژه و تک تیراندازان و افراد تحت آموزش موساد در این پایگاه حضور دارند.



گوانتاناموی اسراییل را انگلیسی‌ها، قرن گذشته در جریان حمله به فلسطین بنا کردند. از بیرون این‌گونه به نظر می‌رسد که این مکان یک پایگاه نظامی واقعا عادی بوده و اقدامات امنیتی اتخاذ شده پیرامون آن تنها محدود به گشت‌های نگهبانی است که عملا شک و شبهه‌ای پیرامون مواضع مخفیانه این مکان ایجاد نکند، زندان مخفی موجود در این پایگاه پیچیده‌ترین مکان آن است و نظامیان حاضر در این پایگاه اطلاعی از آن ندارند و تنها گروهی خاص اجازه ورود به این مکان را دارند.



این زندان از بیرون دارای دو حیاط است؛ یک حیاط برای شکنجه و حیاط دیگر یک قفس آهنی در وسط دارد که از تمامی جهات قفل خورده و پیرامون آن ده‌ها اتاق بازجویی مختلف وجود دارد. در موازات این دو حیاط آشپزخانه سربازان، اتاق پلیس، اتاق نگهبانی و دهها سلول کوچک که به اندازه یک یا دو نفر وسعت دارد به فاصله کمی از آنها قرار گرفته است، بالای آن هم سیم خاردار و مواضع نگهبانی وجود دارد؛ درهای برقی و دوربین‌های کنترل از همه طرف این مکان را پوشش داده‌اند.



این زندان با درختان صنوبر، سرو و دیوارهای بلند احاطه شده و در آن دو برج نگهبانی نیز وجود دارد که امکان نگهبانی نظامی از کل منطقه را ممکن می‌سازد که متفاوت از دیگر زندان‌ها است.

 

این زندان بر روی نقشه مشخص نبوده، همچنین تصاویر هوایی این زندان از سرویس گوگل نیز پاک شده است.




اعتراف شاهدان عینی کمپ 1391

مصطفی دیرانی 8 سال را درون این زندان گذرانده است. وی توسط یگان کماندوی صهیونیستی در منزلش در "بقاع" ربوده شد و در یکی از شب‌های می 1994 به درون اراضی اشغالی فلسطین منتقل شد. دیرانی که 8 سال را درون این زندان گذرانده، می‌گوید ده‌ها اسیر لبنانی در این زندان‌ها بوده‌اند و همگی جز چند نفر، پیش از انتقال به زندان‌های معروف و بازداشت طولانی مدت در آن‌ها، دوره بازجویی خود را در 1391 سپری کردند.

دیرانی می‌افزاید: این زندان قوانین خاص خود را دارد، شیوه‌های شکنجه باخشونت تا سر حد مرگ یا معلولیت ادامه می‌یابد. از لحظه
نخست اسارت من با روبندی که به صورتم زده شد، به آن زندان منتقل شدم. دستم را با زنجیر به پشتم بستند و پاهایم با غل و زنجیرهای محکم که آثار آن تا امروز هم باقی مانده بسته شد. من نیز مانند دیگرانی که وارد این زندان شده بودند، نمی‌دانستم کجا هستم. تنها عباراتی که ازسربازان می‌شنیدیم این بود: شما بر روی ماه هستید، شما در قبر هستید، شما بیرون سرزمین‌های اشغالی هستید، شما در زیردریایی هستید، شما در فضا هستید و سایر عباراتی که احساس دورافتادگی را در وجود ما عمق می‌بخشید، شب و روز را از هم تشخیص نمی‌دادیم.



شکنجه‌هایی که در این زندان انجام می‌شود از قبیل قرار دادن سیم‌های برق بر روی بدن وی و ممنوعیت از خوردن و نوشیدن مگر به اندازه بسیار بسیار کم، صدای بالای موسیقی که گاهی به حد جنون می‌رسد و ضرب و شتم زندانی و لگد زدن به وی تا به درجه‌ای که زندانی را به طرزی دیوانه وار تکان می‌دهند همگی عرصه را برای زندانی تنگ و تنگ‌تر می‌کنند.

درخواست‌ بی‌نتیجه سازمان‌های بین‌المللی برای بازدید از تاسیسات 1391

"سازمان دیده‌بان" "سازمان ملل" در امر شکنجه، از اسرائیل به دلیل خودداری از اجازه بازرسی 1391 انتقاد کرده است. این سازمان همچنین خواستار آن شد که رژیم صهیونیستی اطلاع دهد، آیا باز هم از این قبیل بازداشتگاه‌های مخفیانه در سرزمین‌های اشغالی، دارد یا خیر؟

کمیته مبارزه با شکنجه، در گزارشی نیز درخواست کرد که اسرائیل مکان این کمپ را که نام رسمی آن «تأسیسات 1391» است، اعلام کند و اجازه دهد، کمیته بین المللی صلیب سرخ به آن دسترسی داشته باشد. پنل کمیته سازمان ملل که مرکب از ده کارشناس مستقل است نیز تایید کرده است که زندانیان فلسطینی این بازداشتگاه، بر خلاف ممنوعیت این قبیل اقدامات از سوی دادگاه عالی رژیم صهیونیستی در سال 1999، به طور منظم مورد شکنجه قرار می‌گیرند.

"زندان آیالون"  " Ayalon "

نام "زندانی ایکس" چند وقتی است دوباره در اذهان بین‌المللی مطرح شده است. پیش از این، کمتر کسی خبر و حرفی درباره "جاسوس موساد" که با هویت جعلی در امنیتی‌ترین زندان رژیم صهیونیستی به سر می‌برده است شنیده بود. مقام‌های رژیم صهیونیستی با افشاگری یک شبکه تلویزیونی استرالیایی درباره مردی که پیش از این تنها به‌عنوان "زندانی ایکس" شناخته می‌شد مجبور شدند اعتراف کنند که این شخص را که تابعیت دوگانه استرالیا و این رژیم را داشته با هویت جعلی زندانی کرده‌اند.



نکته جالب توجه این است که اگر خبرنگاری بخواهد درباره زندانی ایکس سابقه خبری پیدا کند پس از جستجوی فراوان متوجه می‌شود که نمی‌تواند در گذشته هیچ‌چیزی درباره کسی که حالا هویتش از سوی شبکه تلویزیونی "ای‌بی‌سی استرالیا"، "بن‌زایگر" معرفی شده، پیدا کند.

زندانی ایکس در یکی از "زندان‌های فوق امنیتی رژیم صهیونیستی" به نام "Ayalon" حبس بود که بنا به دلایل نامعلومی در سال 2010 در این زندان به قتل رسید.



همچنین برخی ادعا کرده‌اند که "علیرضا عسگری" یکی از فرماندهان سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران که در سال 2007 در ترکیه ربوده شده و تاکنون از وی خبری نیست، در این زندان به شهادت رسیده است.


"ریچاردسیلورشتاین"، خبرنگاری که در اواخر سال 2010 با اعلام خبر مرگ زندانی ایکس احتمال داده بود، وی سردار عسگری باشد، با پذیرش اشتباه خود اعلام کرده است، این یک فریبکاری توسط مقامات اسرائیلی بوده تا در سایه جنجال بر سر عسگری، حقایق پنهان در ماجرای مرگ "بن زایگر" فاش نشود.
 


"زندان آیالون" یکی از زندان‌های رژیم صهیونیستی که در شهرک صهیونیستی Ramla قرار دارد.



"زندان اوفر" "Ofer prison" / زندانی مملو از نوجوانان فلسطینی

زندان اوفر در "کرانه باختری" بین "رام‌الله" و "گیواتزو Givat Zeev " واقع شده است. طبق آخرین بررسی‌ها این زندان دارای 1100 زندانی فلسطینی است.


این زندان که در سال 1988 بعد از انتفاضه اول ساخته شده است، یک بار در سال 2002 بسته شد.

در سال 2006 این زندان کاملا مخصوص فلسطینی‌ها شد. زندان اوفر به خاطر وجود شکنجه‌های معروف خود بسیار بدنام است.

سازمان‌های حقوق بشری غیر دولتی مانند دیده‌بان "Machsom Watch"، گزارش‌های متعددی از وضع بد زندانی‌های کودک در اوفر منتشر کرده‌اند.

در گزارشی که نماینده حزب کارگر انگلیس از دادگاه 100 نوجوان فلسطینی در تاسیسات اوفر منتشر کرد، عنوان شده است که 69 نفر از این بچه‌ها در زمان دستگیری به طور شدیدی مورد ضرب و شتم سربازان اسراییلی قرار گرفته‌اند.

خانم "ساندار آزبورن" نماینده مجلس انگلیس در بازدید خود از اوفر گفت: این بازدیدی از یک دادگاه نظامی بود... که همه ما را به کلی شوکه کرد. سربازان پای پسرهای کم سن و سال را غل و زنجیر کرده بودند، انگار که قاتل جانی هستند. آدم تعجب می‌کند که بچه 13-14 ساله چه تهدیدی برای یک سرباز می‌تواند داشته باشد.

مسئول این گروه با اشاره به فرار شهروندان صهیونیستی از مجازات و رفتار نرم مامورین با آن‌ها اعلام کرد، زمانی که فلسطینی‌ها دستگیر می‌شوند، باید به دادگاه‌های نظامی رفته و در زندان‌های نظامی حبس شوند. آن‌ها همان رفتاری را با کودکان می‌کنند که با بزرگسالان انجام می‌دهند.

ماه گذشته، تظاهراتی برای همبستگی با زندانیان فلسطینی که در زندان‌های رژیم اسرائیل خواهان آزادی فوری بوده و اعتصاب غذا کرده‌اند، در مقابل زندان اوفر  برگزار شد. به دنبال درگیری نیروهای رژیم اسرائیل با معترضان فلسطینی مقابل زندان اوفر در کرانه باختری اشغالی، دستکم 150 نفر زخمی شدند.


نیروهای اسرائیلی برای متفرق کردن صدها فلسطینی و فعال خارجی که  مقابل زندان نظامی اوفر نزدیک "رام‌الله" تجمع کرده بودند، گاز اشک آور، نارنجک‌های صوتی و گلوله پلاستیکی به سوی معترضان شلیک کردند.


دهها تن از زندانیان فلسطینی از جمله "سامر العیساوی"، هم اکنون در اعتصاب غذا به سر می‌برند و خواستار شرایط بهتر از جمله افزایش دفعات ملاقات با خانواده و همچنین پایان حبس انفرادی هستند.

"العیساوی" 33 ساله هفت ماه اخیر را در اعتراض به بازداشت اداری خود در اعتصاب غذا به سر برده است. بازداشت اداری، اقدامی جنجالی از سوی رژیم تل آویو می‌باشد که به مقامات اسرائیلی اجازه می‌دهد تا افراد به ویژه فلسطینیان را بدون محاکمه یا تفهیم اتهام به مدت نامعلومی در بازداشت نگه دارند.


زندان زنان "Neve Tirza"

به گزارش العربیه، تاکنون بیش از 800 هزار فلسطینی به اسارت صهیونیست‌ها در آمده‌اند. بیش از 10 هزار نفر از این زندانیان زن هستند. به اذعان العربیه، بسیاری از این زن‌ها مورد سوء استفاده‌های جنسی قرار می‌گیرند، اما آن‌ها حاضر به صحبت نیستند.

"نیو تیرزا" یکی از زندان‌های رژیم صهیونیستی که در آن بسیاری از زنان فلسطینی حبس بوده و مورد شکنجه و آزار قرار می‌گیرند.

زنی به نام S,H که حاضر نشد در مصاحبه با این شبکه انگلیسی نام خود را کامل فاش کند، برای مدتی به منظور فشار قرار دادن همسرش در زندان نیو تیرزا دستگیر شده بود. این زن فلسطینی به العربیه گفت: "آن‌ها من را برهنه کردند و افسری که در حال بازجویی از من بود کنارم نشست و سعی داشت من را اذیت کند، اما من مقاومت کردم".

"حنا شلابی" "Hanaa Shalabi"، سی ساله که به مدت 21 روز در اعتراض به وضعیت زندان نیو تیرزا اعتصاب غذا کرده بود، نیز در این‌باره گفته است: یک افسر صهیونیستی که در لباس عادی بود؛ ادعا کرد که پرستار بوده و از من خواست تا لباس‌های خود را دربیاورم تا بتواند من را معاینه کند. وقتی که از این کار صرف نظر کردم، او پلیس دیگری را صدا زد و من را بستند و شروع به ضرب و شتم من کردند.

زندان "کتزیوت" "Ktzi'ot

این زندان در منطقه بیابانی ""Haluza واقع شده و بزرگ‌ترین زندان رژیم صهیونیستی است. در دوران "انتفاضه اول"، کتزیات بزرگ‌ترین کمپ زندانی‌های فلسطینی را تشکیل می‌داد که توسط ارتش رژیم صهیونیستی کنترل می‌شد.

این زندان، سه‌چهارم تمام فلسطینی‌های ربوده شده را در خود جا می‌دهد. به گزارش سازمان حقوق بشر در سال 1990، از هر 50 فلسطینی ساکن کرانه باختری یک نفر در کتزیوت بوده است. کمپ کتزیوت در سال 1988 باز و در 1995 بسته شد. اما دوباره در طی "انتفاضه دوم" باز شد.

به گزارش سازمان حقوق بشر مرکز فلسطین، از "جنگ شش روزه" اول (1967) تا "انتفاضه اول" (1988) بیش از 600 هزار فلسطینی در این زندان نگهداری شدند.

شرایط زندان کتزیوت

در آگوست سال 1990، برخی از اعضای دیده‌بان حقوق بشر از این زندان بازدید کردند. به گفته بازرسان اتاق‌های 3*3 در این زندان برای تنبیه کردن زندانی‌ها وجود دارد. بنا بر این گزارش، مقامات این زندان، "کنوانسیون ژنو" را کاملا نقض کرده و اجازه انتقال فلسطینی‌ها به مناطق تحت کنترل فلسطینی‌ها را نمی‌دهند.

در این زندان، اتاق‌های زندانی‌ها از شرایط آب و هوایی بسیار بدی برخوردار هستند.

براساس گزارش سازمان حقوق بشر فلسطینی، کتزیوت یکی از بزرگ‌ترین زندان‌های جهان است و بازدیدکننده‌ها در اولین بازدید خود از این زندان شوکه شدند.



"زندان ابوکبیر" " Anukabir" در جنوب تل‌آویو

"زندان امنیتی ابوکبیر" در جنوب "تل‌آویو" در "جفا" Jaffa قرار دارد، از شرایط بسیار بد این زندان این است که تعداد بسیاری از زندانی‌ها در یک مکان بسیار تنگ و کوچک نگهداری می‌شوند.

"زندان "Hasharon

"زندان هاشارون" یکی از امنیتی‌ترین زندان‌های رژیم صهیونیستی بوده و از بارزترین ویژگی‌های این زندان، بدرفتاری و ضرب و شتم کودکان فلسطینی است.


همچنین گفته می‌شود، هاشارون یکی از بزرگ‌ترین و امنیتی‌ترین زندان‌های اسراییل نیز هست.

در سال گذشته حدود بیست نوجوان فلسطینی که در این زندان حبس بودند به دلیل شرایط بسیار بد دست به اعتصاب غذا زدند که این موضوع با بی‌توجهی صهیونیست‌ها مواجه شد.

به گفته احمد لافی 17 ساله که یکی از همین اعتصاب کننده‌ها بود، شرایط زندان برای نوجوانان فلسطینی بسیار بد بوده، به‌طوری که زندانی‌ها نمی‌توانستند همدیگر را نیز ملاقات کنند. او همچنین به وزارت زندانی‌ها در فلسطین گفت: مقامات زندان هاشارون زندانی‌های نوجوان فلسطینی را مورد شکنجه و تمسخر قرار می‌دهند.

قرار دادن نوجوانان فلسطینی در آفتاب به مدت طولانی

به گزارش سازمان اطلاع‌رسانی فلسطین، سوءرفتار صهیونیست‌ها با نوجوانان فلسطینی در زندان مجلل هاشارون همچنان ادامه دارد. مقامات این زندان، بچه‌ها را مجبور می‌کنند تا به مدت 3 ساعت زیر آفتاب شدید بایستند تا اتاق‌های آن‌ها به شدیدترین وجه جستجو شوند.

همچنین سال گذشته فعالان حقوق بشری در بیرون زندان هاشارون دست به تظاهرات و حمایت از نوجوانانی کردند که در این زندان اعتصاب کرده بودند.





مطالب

برچسب ها: اسراییل ، زندان ، گوانتانامو ، اعتصاب غذا ، شکنجه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی