عکسهای جالب ایرانی و خارجی

عکس و خبر جالب

ما ادعا می کنیم که محصولات خود را ارزانتر می فروشیم

مجموعه های مستند

مستند سراب(مستندی از دختران فراری )

چراغ خاموش: فریب و آزار دختران

شوک: شیطان پرستی

دست پنهان: قمه زنی

مستند خانواده پهلوی (داستان انقلاب)

داوطلب مرگ

انفجار شیراز

حجاب

رویای گرگها

نامزد نهم

سفر به ماورا

شوالیه هخامنشی

از برره تا لوس آنجلس

مستند رویای سبز

مستند گرداب

مستند چهارشنبه سوری

خدمت سربازی

شرکتهای هرمی

مستند شهادت آب

مستند کراک

ایدز و روشهای مقابله با آن

مستند راز بیان راز موفقیت در جهان

ویران کننده خاموش - اکس پارتی با قرص اکس

هجوم خاموش: تهاجم فرهنگی در جشنواره

فقر و فحشا - مستندی از خود فروشی دختران

شعبده شیطان

آسیب شناسی عزاداری در ایران

ابتذال در سینمای ایران

ازدواج و خانواده موفق

کدام استقلال - کدام پرسپولیس

محصولات لاغری

جلوگیری از بیماریهای قلب و عروق و چاقی

فروش فوق العاده ی کمربند های لاغری

چای لاغری دکتر سینا

ماساژور دلفینی

مینی ماساژور

ساعتهای اسپرت

ساعت لمسی - تاچ

ساعت صفحه متحرک زنگدار

ساعت ترمیناتور

ساعت انگشتری نگین دار

ساعت بارکدی 1

ساعت بارکدی 2

ساعت خطی

ساعت سینگولار

ساعت مولکولی - سلولی - میکروبی

ساعت عددی

ساعت کلوین

ساعت نامرئی

ساعت گاما چرخشی

ساعت قوسی

ساعت ماتریکس

ساعت تمپلار

ساعت رادیو دار شاتل

ساعت دیجیتال ال ای دی مدل استورم

ساعت مچی اسپرت مدل آیرون سامورایی

ساعت سامورایی رفلکس

ساعت ال ای دی آدیداس

ساعت گوکسی Gucci Watch

ساعت پروژکتوری محبوب ترین شخصیت کارتونی بن 10

روانشناسی و رمز و راز موفقیت

مستند راز بیان راز موفقیت در جهان

تکنیکهای موفقیت دکتر فرهنگ

ازدواج و خانواده موفق

طرف‌های غربی سعی کردند به دیدگاه ما نزدیک شوند/ برای جلب اعتماد ملت ایران باید تحریم‌ها لغو شود

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان گفت: طرف‌های غربی سعی کردند به دیدگاه ما نزدیک شوند اگر این راهبرد راهبرد اصلی در نظر گرفته شود و براساس این راهبرد رفتار کنند، می‌تواند راهبرد درستی باشد.
به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، "سعید جلیلی" ظهر امروز پس از پایان مذاکرات کشورمان با گروه 1+5 در آلماتی با حضور در جمع خبرنگاران و در حالی که این نشست خبری در حال پخش مستقیم از شبکه خبر کشورمان بود، به سوالات خبرنگاران داخلی و خارجی حاضر در این نشست پاسخ داد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان با بیان اینکه ما بارها قبل از ورود به آلماتی گفتیم که راهبرد صحیح آن است که گفتگوها برای همکاری صورت گیرد، اظهار داشت: استفاده از راهبردهایی نظیر اعمال فشار قطعا بی‌نتیجه می‌ماند.

وی ادامه داد: در فاصله مسکو تا آلماتی شاید این نگاه جمهوری اسلامی ایران نشان داده شده و همه افکار عمومی جهان نیز آن را دیده‌اند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان خاطرنشان کرد: کسانی که مدعی استفاده از تحریم‌های فلج کننده هستند، امروز به این نتیجه رسیده‌اند که رفتارها و فشارهای آنها نتیجه‌ای نداشته و بهترین گزینه تسهیل در راهبرد و ورود به مسیر جدید است.

جلیلی گفت: ما در این گفتگو شاهد بودیم که علی‌رغم رفتارهای گذشته، آنها بودند که سعی کردند به دیدگاه ما نزدیک شوند اگر این راهبرد راهبرد اصلی در نظر گرفته شود و براساس این راهبرد رفتار کنند، می‌تواند راهبرد درستی باشد.

وی درباره غنی‌سازی 20 درصدی اورانیوم تصریح کرد: یکی از بحث‌های مطرح شده برای همکاری و شفاف‌سازی و اعتمادسازی حرکت براساس پذیرفته شدن حقوق هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران است که غنی‌سازی اورانیوم نیز از جمله موارد مورد گفتگو در چارچوب این حق است.

جلیلی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران در مسکو گام‌هایی را برداشته و از سه سال پیش در ژنو 2 نیز مطرح کرده بود که رآکتور اتمی تهران نیاز به سوخت 20 درصد دارد و می‌خواهد این سوخت را دریافت کند، ولی آنها (غربی‌ها) این سوخت را ندادند که در نهایت ما آن را تولید کردیم.

وی با بیان اینکه استفاده از سوخت 20 درصد حق مسلم ملت ایران است، اذعان داشت: جمهوری اسلامی ایران در چارچوب ان پی تی این سوخت را تولید کرده است. در گفتگوها باید براساس نگاه اعتمادساز و جلب اعتماد مردم ایران حرکت کرد و رفتارهای خصمانه باید کنار گذاشته شود.

دبیرشورای عالی امنیت ملی کشورمان گفت: روندی که ما از 8 ماه گذشته تاکنون شاهد بودیم و مقاومت‌های ملت ایران باعث شده که علی‌رغم ادعای اعمال فشارهای فلج‌کننده علیه ملت ایران، نتایج مورد انتظار آنها برآورده نشود.

جلیلی با تأکید براین‌که جمهوری اسلامی ایران در 8 ماه گذشته موفقیت‌های بسیاری را به‌دست آورده است، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران اکنون ریاست جنبش عدم تعهد را برعهده دارد؛ اعضای این جنبش از حقوق هسته‌ای ایران پشتیبانی می‌کنند و این موضوع در اجلاس تهران هم مطرح شد.

وی با اشاره به پیشرفت‌های علمی و اقتصادی کشورمان اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران بالاترین رشد علمی را داشته، در سال گذشته محصولات صنعتی بسیاری تولید کرده و در حال حاضر بورس تهران 62 درصد رشد داشته است؛ همان‌گونه که مشاهده می‌کنید فشارها حتی در زمینه‌های اقتصادی، نتیجه دلخواه آنها را نداده است.

جلیلی با اشاره به روز 22 بهمن گفت: کمتر از یک ماه گذشته، مردم در 22 بهمن با نشاط بیشتر از گذشته از حقوقشان پشتیبانی کردند و مجموعه این شرایط نشان می‌دهد که غرب باید راهبردهای جدیدی را در پیش بگیرد.

وی تاکید کرد: آنها(غربی‌ها) باید ارزیابی صحیحی از 8 ماه گذشته داشته باشند، چرا که نه‌تنها فشارها نتیجه مورد نظرشان را برای آنها به همراه نداشته، بلکه باعث شده  که مردم ایران در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی، با نشاط بیشتری حاضر شوند؛ بنابراین باید به سمت راهبردهای صحیح حرکت کنند.

جلیلی تأکید کرد: این دوره از مذاکرات نشان می‌دهد که پیشنهادها و راهبردها منطقی‌تر شده و آنها به این نتیجه رسیده‌اند که باید راهبردها را تغییر دهند.

وی درباره سایت‌های هسته‌ای ایران تصریح کرد: همان‌گونه که در مسکو مطرح کردیم ما برای همکاری‌ها آماده‌ایم. آنها(غربی‌ها) اکنون به این نتیجه رسیده‌اند که باید گام‌های واقع‌بینانه ‌تری برای نزدیک شدن به جمهوری اسلامی ایران بردارند.

وی در ادامه به سایت فردو اشاره کرد و با بیان اینکه فعالیت سایت فردو، قانونی بوده و این سایت برای آژانس شناخته شده است، گفت: آژانس فعالیت‌های این سایت را بررسی می‌کند؛ بسته شدن آن هیچ توجیهی ندارد و درخواست آنها هم این نیست.

جلیلی با اشاره به مذاکرات همزمان آژانس انرژی اتمی با کشورمان ادامه داد: آن‌چه که در تعاملات جمهوری اسلامی ایران با آژانس وجود داشته این است که آژانس، جمهوری اسلامی ایران را به‌عنوان عضو ان پی تی پذیرفته و ایران بیشترین همکاری را با آژانس داشته است. ما از رفتارهایمان مطمئن هستیم و مشکلی با شفاف‌سازی نداریم.
 
وی افزود: اگر همکاری‌ بخواهد فراتر از بحث‌ها باشد نمی‌توان به آن ادامه داد؛ حتما باید همکاری‌ها در چارچوب گفتگوها صورت بگیرد که ما این موضوعات را در گفتگو با آژانس و گروه 1+5 مطرح کرده‌ایم.

جلیلی  در پاسخ به این سوال که چرا اسرائیل به‌عنوان دارنده سلاح هسته‌ای بارها اعلام کرده که با گروه 1+5 در ارتباط است، تصریح کرد: ما معتقدیم آن‌چه ما امروز در چارچوب گفتگو و مذاکره دنبال می‌کنیم برخی می‌خواهند با هزینه‌های این گفتگوها اهداف شوم خود را عملی کنند.

وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی اولین متهم در بحث سلاح‌های هسته‌ای است و باید جامعه جهانی و مجامع بین‌المللی، عظم جدی برای تحقیق درباره سلاح‌های این رژیم جعلی داشته باشد.

دبیرشورای عالی امنیت ملی افزود: این رژیم غاصب، متهم به در اختیار داشتن سلاح‌های هسته‌ای است و باید به جامعه جهانی پاسخگو باشد.

جلیلی اظهار داشت: جامعه جهانی، مجامع بین‌المللی و سازمان انرژی اتمی باید برای جلوگیری از اشاعه این سلاح‌ها تلاش کند و علاوه بر این، جامعه جهانی نباید اجازه اجرایی شدن اهداف نامشروع را به رژیم صهیونیستی بدهد؛ این توصیه‌ای است که ما به جامعه جهانی داریم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص تحریم‌های اعمال شده علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: آنها(غربی‌ها) در طول این 8 ماه به این نتیجه رسیده‌اند که باید اعتماد ملت ایران را جلب کنند و این نکته مثبت در این مذاکرات بود. متعاقبا آنها باید رفتارهایی داشته باشند که اعتمادسازی را برای ما هویدا کنند.

جلیلی تصریح کرد: ما معتقدیم آن‌چه که باید برای رسیدن به نتایج صورت گیرد گام‌های بلندی است که باید در این گام‌ها توازن برقرار شود.

دبیرشورای عالی امنیت ملی افزود: رفع تحریم‌ها برای جلب اعتماد ملت ایران باید با یک توازن جدی صورت گیرد و مشخص شود که این گام‌ها چگونه باید عملی شود.
انتهای پیام/
برچسب ها: سعید جلیلی ، مذاکرات ، آلماتی ، هسته ای

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی